måndag 30 juli 2018

Saker jag inte trodde skulle hända...



... sommaren 2018


Att man skulle svettas floder VARJE DAG en hel sommar p.g.a värmen.

Att det knappt går att stå och laga mat på spisen.

Att sticka så lite som jag antagligen inte gjort på 10 år.

Att åka och bada så frekvent mycket.

Att vara rädd för att blixten ska starta fler skogsbränder.

Att ha ett ständigt korsdrag hemma fast man är pollenallergiker.

Att leva på glass för att det svalkar.

Att man lånar mannens gamla för små fotbollsdress shorts med ex. Liverpool märke (så sköna) fastän man är 0% sportintresserad.

Att inte känna sig naken i en kort klänning/kjol utan kläder på benen.

Att visa sig ute i tofflor!

Att man plötsligt tycker det är skönt med 28 grader efter en v med 33-35 grader.

Att man blir glad för lite regn även på den tredje dagen.

Att solfaktor 50 är grejen (och samtidigt få färg istället för att bränna sig, och att inse att man faktiskt fått nån form av färg på sin naturliga rosa hud).

Att det är varmt även med axelkort hår. 

2 kommentarer:

  1. Varmaste sommaren på 260 år hörde jag sägas på nyheterna, och det säger väl allt.

    Häromdagen var det 23 plusgrader och då såg jag flera som tagit på sig långärmat:)

    Men du har sammanfattar det bra, såhär långt. Själv hoppas jag på att det blir lite svalare i augusti:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det börjar bli lite svalare ngr dar nu, hoppas det håller i sig. Jag har slutat få mail om när jag får kommentarer, så jag har missat ett gäng kommentarer här! Ska kolla in varför också.

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails