måndag 7 januari 2019

UFO dominorutor



Den här dominofilten, som i slutändan inte blev en dominofilt, började jag på för över 4 år sen. Planen var en småbarnsfilt i det melerade mjuka antibakteriella garnet. Jag stickade på den från och till men sen låg det bara och blev ett klassiskt UFO (unfinished object). Jag har väldigt få såna, faktiskt är detta projekt nästan det enda.


Nu tog jag fram den och tänkte om det skulle kunna bli något annat av filten istället! För vi har inget behov av en småbarnsfilt längre. Så insåg jag att om jag virkar ihop den så blir det en fin kudde istället! Sagt och gjort, det tog inte så lång tid alls, förutom de pauser jag var tvungen att ta p.g.a. att jag får ont i händerna av virkning. Innan jag virkade ihop den så fäste jag trådar och la in en innerkudde och så fick vi en färgglad fin kudde!


Garnet är Himalaya Mercan Batik som jag haft i gömmorna många år. Jag kom inte ihåg varken antal maskor eller nåt annat men det är trevligt att få bort ett UFO! Dessutom kunna få undan lite på det nya året.

2 kommentarer:

  1. Att göra om den till kudde från barnfilt ger ju längre hållbarhet, då man använder barnfilten under en så kort tid:)

    Bra början på det nya året med att avsluta ett gammalt UFO. Den kommer verkligen att lysa upp soffhörnan:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känns det som en bra början! :-)

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails