lördag 16 mars 2019

Jeansgenser - färdig



Den har varit färdig ett tag, min jeansgenser. Det har varit så många turer hit och dit, angående färgval som inte blev bra (upprepningar och allt). Jag ville vara 100% säker innan jag fäste alla trådar. Det var en av de roligaste stickningarna jag stickat på ett tag och det gick av bara farten fram till upprepningar på upprepningar p.g.a. färgbyte. Så egentligen har jag nog stickat två stycken. Men nu känner jag mig helt färdig med tröjan så nu fäste jag alla - dessa - trådar man får av restgarner! Men känslan att få undan så mycket restgarner är härlig! Jag köpte visserligen till lite garn till botten av tröjan och slutet av ärmarna, och det blev lite över.



Mönster: Jeansgenser av designer Strikkelisa
Garn: Sterk från Du store Alpakka (älskar alpacka!)
Stickor: 4 mm och 3,5 mm till muddar.




Förändringar: Det var egentligen bara längden på kroppen (längre) och längre mudd längst ner på kroppen samt längre mudd på ärmarna.




En orange- brun- petrol- turkos tröja till garderoben nu då! Den är gosig som tusan. Jag stickade storlek M. Egentligen är det ett over-sized mönster som är populärt nu men jag passar bättre i figurnära tröjor så då blev det en storlek mindre. Dessutom vet jag att detta garn töjer sig lite och blir större så det här blir bra.




Känner nästan för att sticka en till fast en smårandig, men jag gissar att jag inte har något garn hemma för en hel tröja i två (eller tre) färger.



1 kommentar:

  1. Den blev jättefin! väl värd att repas upp till dess perfektion uppnåddes.

    Förstår mycket väl att den blivit en ny favorit:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails