söndag 24 mars 2019

Små dop presenter

Vi var på dop igår och jag hann sy några små sista-minuten presenter (efter att jag blev klar med det stora arbetet till delkursen).






Små muddbyxor till sommaren är alltid bra, mönstret kommer från Ottobre Design, sommar 3/2013. Nr 4 - summer sea trikåbyxa.

Det är kul att sy små babykläder och det är smart att använda tygrester till detta då man inte behöver så mycket tyg. 




Klänningen är sytt i ett UV-tyg som visar färgerna i solen, ju mer UV-strålning desto mer färger kommmer fram. Nu är ex. vissa detaljer på klänningen fortfarande vit men till sommaren kommer de delarna också bli färgglada!

Mönster kommer från Ottobre Design, sommar 3/2017. Nr. 4 - donuts jerseyklänning. Har lagt till en liten öppning i nacken för att lättare få över klänningen över huvudet. Jag klippte upp en liten bit i mitten av nacken och sydde fast ett elastiskt vikband med extra längd för att kunna knyta ihop bandet.


Jag har lite mer på kö att sy men det blir när tiden tillåter. 

1 kommentar:

  1. UV-tyget är ju perfekt till en bebis! Hur gulligt som helst:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails