söndag 30 juni 2019

En riktig festklänning!

Snacka om fullt upp när jag fram tills idag bara bloggat två gånger i juni! Men jag har också  haft fullt upp, den biten stämmer. Kämpat med sista delkursen innan sommaren, jobbat (har extrajobb), familjeliv... dagarna går fort. 





Så har jag sytt lite igen, samma klänningsmönster från Buttericks som i förra inlägget - fast nu med (det beryktade?) regnbågstyget. Storlek: jag tror det är 6 år.

Vad kan jag säga om tyget? Tja... det är hysteriskt glansigt för det första. Det är foliejersey från tyg.se. Gick bra att sy i, men alla sömmar syns väldigt tydligt, så att de flesta sitter på insidan är det bästa. Tog en rosa dragkedja i ryggen på denna, det behöves. Och en liten hake längst upp, som fanns hemma. Svart muddtyg och ett svart elastiskt band längst ner. Även ett elastiskt band i midjan (på insidan.) Jag sydde det sista igår för hand, behövde sy fast dragkedjan extra på insidan med osynlig söm (som syns en aning om man tittar noga) i det glatta tyget så att det sitter på plats och inte glider upp.




Idag blev den premiäranvänd, vi hade födelsedagsfika (med fotbollsballonger som dotterns överaskning till pappa). Jag tror hon kände sig superfin idag. Det har varit väldigt varmt i Norrköping idag (över 30 grader), men trots att den ser varm ut så blev det inte varmare än för oss andra. 




Jag stickar lite också men har inte så mycket på gång. En tröjstickning som jag kan berätta om en annan dag. Jag är ingen monogamstickare, så jag har börjat på en provlapp för en annan stickning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails