fredag 21 juni 2019

Midsommarfin

Jag ska idag berätta om dotterns midsommarkläder, har inte bloggat om nån av plaggen!


Jag har provat att sy i UV-tyg ett tag, och nu när terminen är slut har jag planerat att sy lite mer. I den mån som passar med tid och ork, förstås. Både till dottern och mig!






I våras sydde jag en solhatt som blivit flitigt använd. Jag har visst glömt att visa den. Det är två tyger, hatten är vändbar. Jag har sytt en sån här solhatt för några år sen, mönster från någon Ottobre Design tidning. Färgerna har dock bleknat nu, nån som har erfarenhet av UV-tyg? 






Har insett att det finns ett behov av en liten bolero till lillan. En som skyddar axlarna i värmen. Jag behöver köpa mer tryckknappar, i övrigt är den klar och använd idag! Tyget är UV- tyget och mönstret är ett väldigt modifierat mönster på sweatshirt från Ottobre design.  Förkortad, förstorad, bl.a. De band jag använt hade jag hemma. Så jag fick ihop det med material som jag har. Billigt och bra! Och gulligt. 





Här är en klänning jag sydde häromdagen. Mönstret heter B6013 från Buttericks. Jag sökte specifikt efter ett mönster med en klänning som är längre bak än fram. Helt enligt önskemål, jag tycker det är kul att min tjej är så  kreativ och ritar plagg som hon skulle vilja ha. Innan jag syr i det dyra regnbågstyget vi köpte (som vilken 5-åring som helst så älskar hon regnbågar, glitter och paljetter) - så har jag sytt en i ett tyg vi hade hemma. Har för mig att jag köpte detta "polkagristyget" på rea en gång i tiden. Den här klänningen blev dock hur fin som helst! Det blev en klar favorit i garderoben.


Nu ska jag sy en i regnbågstyget framöver. Bland annat.


Trevlig midsommarhelg på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails