lördag 26 oktober 2019

Luvkoftan



Sakta men säkert, det är helt säkert. Att det går sakta beror inte på stickningen, tvärtom! Så roligt mönster och det blir så fint. Det blir dessutom väldigt mjukt tack vare garnen jag valde till stickningen.



Helt enkelt är jag väldigt nöjd, bara att jag önskar mer tid. Men klart blir det ju någongång i vilket fall. Jag stickar på andra ärmen just nu. Sen huva och till sist kanter av något slag.



Mönster - tröja med luva av Sina Maria - boken Sticka till dig själv.
Garn - Sandnes Alpakka silke och Onions Alpaca+ merino +nettles


Jag har tankar på att lägga upp en ny stickning, men har lite svårt att bestämma mig - har 4 mönster i åtanke. Men vilken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails