måndag 4 november 2019

Ett misstag senare

Ibland, men bara ibland, kan man råka göra såna misstag som att råka få med en stickad mössa i tvättmaskinen. Som krymper. Men å andra sidan har dottern nu fått en väldigt varm och valkad vintermössa och det är väl inte helt fel heller. Min man har dock förlorat en favoritmössa. 

Så jag  behövde inte längre vela vad jag ska lägga upp härnäst (för man behöver alltid en liten stickning som går att ta med när tröjstickningen är för stor, det är snarare regel än undantag) - det är klart att mannen ska få sig en ny fin stickad mössa från undertecknad!




Mönster
För tillfället verkar det vara poppis att sticka på Oslo mössan och den är väldigt fin. Men jag, som alltid verkar gå mot strömmen, har sneglat på en annan mössa nästan sen den publicerades. Förstår inte att det ska gå så lång tid innan jag stickar ett favoritmönster som jag har i (Ravelry) kön.
Mönstret heter Crosshatch Hat och ser alldeles lagom trevligt ut och passande till mannen. Fort borde det gå med 14 m/ 10 cm och det är också trevligt!

Garnen
Ja, jag hade liksom inget tillräckligt tjockt garn som jag ville använda så jag tog tredubbelt garn i tunnare kvaliteter. Det blir en snygg effekt med tre färger som kombineras ihop!

Garn 1: Onion Knit No. 4 Organic Wool + Nettles, i blå-grått. Undrar ibland vad de där fina nystanen i min stash som bara är på 1-2 nystan kommer från. Hur tänkte jag när jag köpte det (att jag inte köpte flera) eller har det blivit över från något? I vilket fall som helst - tänka sig sånt härligt garn! 

Garn 2 och 3: alpacka garn är ett utomordentligt bra tillägg till mössan, jag hittade mörkgrått och ljusblågrått. Så jag fick ihop något som kan passa och det är alltid skönt att kunna använda det garn som finns hemma till såna här små projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails