lördag 16 november 2019

Färgglad stickning

När en stickat klart allt får en lägga upp nytt, allra senast då. Jag har äntligen valt vilken stickning som kommer härnäst:



Mönster: Art class av Lisa K. Ross
Nästa projekt är en barnkofta. Vi har fått lägga undan många stickade koftor till barnet och jag råkar ha en hel hög med merinoull hemma (garn som inte klias). Önskemålet är en rosa kofta med regnbågsfärger, ingen överaskning där!


Garn. Jag har köpt till ett rosa nystan merinoull:
* Rios från Malabrigo yarn (titta på den svaga nyansskillnaden, så vackert!)
Hemma har jag skrapat ihop lite olika merinogarner i regnbågsfärger, rester:
* Mira från Järbo garn
* Merino extra fine från Garnstudio Drops
* SW merino DK från Fidley Dyeworks


En salig blandning garn men i samma material och tjocklek. Jag tycker om att kunna använda upp garn från stash! Hoppas bara alla färger räcker till de breda ränderna. Jag vet inte än om jag ska börja med ränderna före mönstrets ränder då jag har fler färger eller om jag ska köra något smalare ränder. Det beror på hur långt det rosa garnet räcker.


Kanske kan den bli klar till jul. Fast hon ser ju att jag stickar på den så det är knappast någon överaskning. Nåja, den blir klar när den blir klar.
 Stickar Du på julklappar eller på något annat? Berätta gärna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails