måndag 19 januari 2009

Stickad lilarandig handväska med trähandtag

Denna väska har jag dubbelstickat i 4 olika färger:
mörklila, gammelrosa, grå och ljusgrön.

Jag stickade randigt så det skulle gå att "öppna" väskan sen
(man stickar båda sidor samtidigt med dubbelstickning)
.
Väskan hör ihop med ett par vantar som jag tidigare lagt upp på bloggen (kolla här).
Den blev riktigt bra faktiskt, en liten gå-på-stan-väska!


Mått: 20 cm bred * 25 cm hög + handtag.
Garn: Lady från Järbo garn samt restgarner i acrl.
Stickor: nr 4½


Fodret i väskan är ett mörklila tyg från Ohlssons Tyger. En liten ficka är fastsydd i fodret som syns på bilden. Bilden blev lite ljusare än vad tygen egentligen är. Den övre bilden stämmer bättre.
Trähandtagen är från Panduro.

Jag har maskinsytt fast fodret i väskan, och sytt ihop handtaget i arbetet för hand strax ovanför fodertyget (se bild ovanför).

Väskans ägare blev nöjd och glad!

3 kommentarer:

  1. Hej Kattis! Du har lagt ned din andra blogg? Den verkar åtminstone inte existera längre! :( Hoppas allt är bra med mig dig. Vilka fina designprylar du gjort! Jätteduktigt! Kram

    SvaraRadera
  2. Fin väska, var hittar man trähandtag?
    Mvh
    Anna S

    SvaraRadera
  3. Jag köpte dem på panduro hobby!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails