torsdag 29 januari 2009

Bomullskuddar med motiv

Här kommer två till kuddfodral till kuddar som är 65*65 cm.

Dessa sydde jag i exakt stolek och de sitter en aning lösare än sidenkuddarna (en turkos och en blå) som jag sydde nån cm mindre i storlek.

Tygen var i bomull, beige respektive grön, inköpt på Tyg o Garn i Katrineholm.


Kudde med blommotiv

Det är motivet på blomman klippte jag ut från ett annat tyg jag har, samma tyg som jag sydde sticketuiet av. Jag har sytt på motivet med en dekorativ tråd som finns på bild längre ner.
Kudden har dragkedja på sidan.


Kudde med cirklar

Här har jag sytt på cirklar av tre olika resttyger, däribland samma tyg som jag sydde sticketuiet av, samt blomman ovan.
Även här har jag använt samma dekorativa tråd och har sytt in en dragkedja i sidan.


Den dekorativa tråden (vänster bild) är inköpt på Panduro Hobby och på den andra bilden ser man hur tråden sedan ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails