torsdag 22 januari 2009

Blå sidenkudde med drakar



Sidenkudde

Jag "slaktade" en kimono jag inte använder för detta ädla ändamål.
Jättefint sidentyg, så blev det en jättesöt kudde!
Tyget passade perfekt runt om kudden som för övrigt är 65*65 cm, så jag behövde aldrig sprätta upp tyget för att passa in.


Jag sydde fast kardborreband i öppningen på kimonons framsida, och det blev rätt snyggt med en "bred kant" som öppning. Därtill behöll jag de två fickor som satt på tyget, och det ser ju lite gulligt ut med fickor på kudden. Se första bilden (nedre delen).

Man vet aldrig när man kan komma att behöva fickor på en kudde. Kan vara bra till att hålla händerna i om det är kallt, eller glömma bort mobilen i, eller ha hemliga små meddelanden i. Vem vet!


Avslutningsvis kan jag avslöja att flera kuddfodral kommer att sys, av den anledningen att jag kommer använda sängen som soffa i nya lägenheten som kommer att bebos av mig inom snar framtid. Så det kommer dyka upp flera kuddar i andra fina tyger som passar in med inredningen.
När jag har gjort ett gäng kommer jag säkert ta kort på alla kuddar och visa hur det blev!

Jag blir även självklart glad för eventuella kudd-donationer för att få en fungerande "soff-säng".

4 kommentarer:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails