onsdag 23 september 2009

Ligger lågt

Påbörjad stickning: halsduk på längden.
I blått, svart och grått. 400 g garn totalt.



Det är så många tankar och projekt som snurrar runt i huvudet, ett helt gäng tröjor jag skulle vilja göra, halsduk på längden (se bilden ovan), kuddar och mössor och ja, det där underbara blåa garnet kommer bli en underbar mössa. Ja och så den sista beställningen innan jag kan göra lite saker jag har "i huvudet" (eller vad säger man). Potentiella presenter till den ena o den andra (borde skriva upp det när jag kommer på det), mönster och former, färger och härliga tyger o garner. Väskor som tar form och vill bli till liv (har flera tyger som väntar på att bli väska).

Vad går jag och gör? Jo, blir sjuk. Den här eländiga bakterien har party i min kropp. Verkligen. Vad blir det för konsekvenser? Jo, jag blir efter i skolan. Så jag måste verkligen hinna upp där igen, innan mina underbara tankar om diverse projekt kan ta form rent praktiskt. Just nu ligger jag lågt med allt i några dagar till.

Yrke: stickerska/kreatör - det vore väl nåt? Dock orealistiskt (just nu?). Men drömma kan man väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails