måndag 7 september 2009

Nyckelband och garn


Här kommer en första kik på Projekt: Väska som jag håller på att sticka och sy! Jag har gjort nyckelband till väskan (i väskans tyg). Blev bra, tycker jag!
Jag tror jag ska göra ett fint nyckelband till mig själv med i något lämpligt tyg som passar mig. Men först och främst ska jag göra klart väskan, och det borde den bli denna vecka.

Spana in de väskor jag har gjort!


Jag tog ett besök till Tygvaruhuset i Norrköping igen. Jag hade två anledningar!
Den ena var att köpa mera billigt garn, svart denna gång! Jag har ju köpt det garnet i ljusgrönt och mellanblått tidigare.

Jag har en idé
till en tröja - och vill ha svart i grunden. Det blir en himla billig tröja! Kul med billiga garner! Men det är ett projekt som jag kommer starta om någon/några månader. En sak i taget! (Eller i mitt fall just nu - 3 saker i taget.)

Den andra anledningen var att jag behövde mer bomullssnöre till väskan jag håller på med (ovanstående).

Projekt: Filt
Återkommer med bilder på den andra mindre Alpackafilten jag stickar inom ngr dagar, det blir superfint med blått och grått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails