onsdag 30 september 2009

Mysmössan!


Härom kvällen stickade jag ihop den här härliga mössan till mig!
Den här mössan är verkligen jag, mina färger och härligt tjock.

Garnet är ett blå-grönt garn som heter "Point 5" från Colinette och jag köpte det i en liten garnbutik i Borås. Jag försökte räkna färgerna: skogsgrönt, limegrönt, turkos, "petrolblå-aktig", har jag missat ngn?
Stickor: nr 10. Man skulle egentligen ha nummer 12, men jag hade bara nummer 10, och bara långa stickor, men man tager vad man haver!

Jag la upp 49 maskor på mina långa stickor och improviserade resten. Jättehärlig att sticka, det gick snabbt som tusan och jag önskar jag hade fler garner i detta! Jag älskar garnet och jag älskar mössan!



1 kommentar:

  1. Den ser verkligen både läcker o skön ut !!JÄTTEFIN!! Det garnet ska jag genast spana efter !!=)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails