söndag 13 september 2009

Projektväska i röd-svart rutigt


En projektpåse, stickpåse, stickväska,
nåt att ha garn & stickor i, kalla det vad du vill!
Ca 35*40 cm.

En kompis fyller år! En kompis som jag har "lurat på" att börja sticka, och detta är en av presenterna. Det är ju mycket bättre än att ha stickningen i en plastpåse, eller hur? Så jag sydde ihop en liten "påse" häromdagen av sånt jag hade hemma.

Det röd/svarta tyget är ett resttyg och jag har använt svart lakansväv till fodertyg. En liten enkel ficka på insidan och band på kanten av väskan/påsen. En knapp fick bli en dekorativ stängning.
Handtaget är något jag köpte på Jysk för längesen, jag tror det ska vara till sovsäckar egentligen, men jag tänkte att det funkar säkert till mindre väskor eller liknande. Visst funkade det!

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails