lördag 18 september 2010

Många idéer blir det!


Här stickas det för fullt! Förra bilden jag visade på denna skönhet, då var jag i början av stickningen. Nu känns det som jag är i slutet. Fantastiskt!

Vad:
Avslöjas nu - en mössa, kopia av det som finns på bilden längre ner!


Hur:
Lägga upp 3 maskor, öka varje varv till ena sidan är (som valt) 60 cm. Sen minska varje varv!


Medel:
Vinga, Järbo Garn

Garnen ligger så fint på rad i soff-stödet när jag sitter o "jobbar". När jag inte tar med det nystan jag jobbar på i väskan förstås! Färgerna blev lite tokiga, det bruna är faktiskt mörkbrunt och inte så där blekt.

Varför:
Jag fick en förfrågan på mailen om jag kunde göra "en sån mössa som är på bilderna". Det var jättebra bilder så jag kunde se hur den skulle kunna vara gjord och hur garnet såg ut. Spännande tyckte jag, och satte igång direkt!

Slår vad om att många känner igen bilden, eller hon som är på bilden snarare.

På denna bild som följde med i mailet ser man bra hur den är gjord! Det mörkbruna garnet ser nästan svart ut på denna bilden, men på andra bilder jag fick såg det exakt ut som det mörkbruna jag har. Hitta garner i exakt samma färg och kvalité, vilken tur!



Garn shopping!
Ja då var det dax igen för mera garn. Jag har ju överfullt hemma, men... Allt är ju faktiskt ämnat till att säljas/stickas till någon samt nya idéer.

Vilken färgexplosion! Härligt underbart och kommer bli superfina saker till butiken jag stickar till. Hon i garnbutiken sa att garnet var väldigt drygt och att hon hade stickat en superlång tröja utav bara tre nystan! Aaah, då klias det ju i fingrarna.


Sambon gillar orange, och det ska vara Holland-orange (mycket viktigt såklart). Han vill ha muddar. Yes sir! Äntligen har jag köpt garn till det.



En ny idé (bland många) föddes för någon månad sen som jag har tänkt att göra framöver. Med detta fluffiga härliga garn. Jag avslöjar inte vad - än! Men något som är härligt till vintern eller bara ha att mysa med.

2 kommentarer:

  1. Jag har precis använt sånt fluffgarn, det va lattjo! Ska snart visa vad det blev av mitt...;-)

    SvaraRadera
  2. Cool mössa! Ska bli spännande att se alla andra av dina projekt.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails