söndag 5 september 2010

Bättre Begagnade Sockar

Jag har två par välanvända tjocksockar, de har blivit helt trasiga på hälen! Återanvända är en bra grej, istället för att slänga så ska jag laga!

Jag har använt mig av Dödergöks metod för hälar. Jag repade upp/lagade allt trasigt, la upp på 4 stickor och så började jag sticka häl igen med dubbelt garn för extra stabilitet!


Bra och stabila hälar och jag kan använda mina favvosockar igen! De har fått lite konkurrans av de senaste sockarna jag stickade för de var himla sköna också. Det finns ju inget bättre än en kväll i mjukbraller och tjocksockar så då går det åt flera par!

5 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Gillar också mjukbrallor och sockar :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Helt rätt med återvändning! Snyggt lagat! Själv återvänder jag just nu en halsduk som ska bli en del av filten som virkas just nu.

    SvaraRadera
  3. Så bra det blev med nya hälar! Det var väl i det läget man förr använde såndära mojäng, i trä, sån rund du vet... :-S Ehh, ja, så stoppade man sockarna, för att laga hälen, fast de sydde väl mest. Detta blir ju mkt snyggare, och säkert skönare o mer hållbart oxå!

    SvaraRadera
  4. Det tipset skulle jag behöva! Kikade på hennes blogg men hittade inte hur man gör... Har en award till dig förresten. Kika in till mig får du se.

    SvaraRadera
  5. Härligt när man kan rädda sina favoriter!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails