onsdag 10 december 2008

Reseetui för blöjor - Tingeling

Ännu fler blöjförvaringar, denna gång med ett tyg med Tingeling!
Tidigare blöjförvaring hittar du här.

Jag hittade bilder på en gullig blöjförvaring på sysidan och sen hittade jag personen som hade gjort denna (Lilla Hjärtat) samt Lilla Hjärtats blogg. Jag fick mönstret och satte igång och sydde några för att ge bort i present för någon månad sen. Det ska få plats tre stycken blöjor i en sådan, enligt nämnda mönsterskapare.
Jag har anpassat mönstret litegranna.

Jag sydde två stycken likadana, som syns på tyget när man jämför bilderna.


Tyger jag har använt är ett lila tyg på Tingeling jag hade liggande hemma. Detta tyg har jag stärkt med fliselin för mer stabilitet.
Fodertyget är ett vanligt vitt lakansväv.


Bild 1: Framsidan, där man ser kardborrebanden som stängning och insidan.
Bild 2: Framsidan, som nu är stängd.
Bild 3: Baksidan. Här satte jag på ett band så att man kan hänga det eller fästa det på lämliga ställen (ej i originalmönstret).

Detta blev
en tidig julklapp till min kompis Em (som har småbarn)
en 1 års present till en söt liten flicka

1 kommentar:

  1. Tyget passade oss super bra... dels är det tjejigt och dels så älskar Jonathan Tingeling! :-D

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails