söndag 7 december 2008

Stickade väskor med foder


Jag kollade lite i mitt lilla "förråd" av saker som jag har gjort men som inte hittat ägare till. Däribland hittade jag dessa två väskor och när jag såg den röd/orange tänkte jag spontant att den skulle passa väldigt bra till min kompis Majsan och den mörkröda skulle passa väldigt bra till min kompis Ann-S.

Sagt och gjort, så skickade jag iväg väskorna som en tidig julklapp till var och en av dem och det blev uppskattat. Så då kommer här en bild på dem också.

Den orange väskan är stickad i hålstickning i ett underbart garn som heter Wendy unique. Det röd-oranga fodret kommer från Ohlssons Tyger.

Den mörkröda väskan är stickad i hålstickning i ett annat underbart garn som heter Twins. Fodret är ett vinrött lakansväv samt ett svart asieninspererat tyg som jag köpte på Tygcentrum i Uppsala.

Flera väskor hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails