onsdag 29 december 2010

Stickad Katrina-Väska Röd-Svart

Jag presenterar en ny stickad Katrina-väska!

Stickad utsida, sydd insida. Delvis handsydd. Ett hantverk som tar tid att göra men är så roligt! Underbart att se slutresultatet. Denna väska är unik - som alla andra väskor jag gör. Det var en beställning som jag har jobbat på under hösten.


Den är stickad i garnet Crisp och ett nystan räckte bra till. Stickad på tvären dessutom, så ränderna i det melerade garnet hamnar på tvären.
Här är framsidan av väskan. Jag har sytt i reflexer på var sida där jag sytt fast handtaget. Himla bra i vintermörkret med reflexer på väskan!
Därtill är det en mindre ficka på framsidan, som har en liten ficka inuti för ex. busskortet! Det ligger i detaljerna!


Baksidan av väskan blev ljusare, garnet villa bli ljust just då.


Här visar jag upp sidorna av väskan. Denna sida är mest svart.
Jag har sytt till eget passpoalband som jag använder i sidorna, då har jag även haft ngt att gå efter när jag har sytt dit de stickade delarna för hand.

Här visar jag upp andra sidan av väskan - det känns nästan som en annan väska för nu blev den jätteljus! Men det är dock en och samma väska!

Dragkedja till öppningen av väskan är ju ett måste. Här har jag en röd dragkedja. För att tillägga - jag stickade fortfarande på snedden där jag öppnade upp för dragkedjan. Det kan man se på bilden för den vana stickaren. Det krävdes lite tankeverksamhet så jag satte öppningen på rätt plats!

Jag har sytt hela fodret i rejält och bra tyg+ vliselin. Det blev ett tyg i svart med röda och gråa blommor på.
På ena sidan satt jag fickor för pennor och småsaker/mobil.


På andra sidan satte jag en lite större ficka med dragkedja.
Man ser även bandet på vänster sida där det är tänkt att nycklarna kan hänge i väskan!

En till liten ficka på kortsidan för mobil eller något annat skoj. Jag satte en tryckknapp bakom så man kan sätta ihop fickan. Man ser botten på väskan.

Här är bandet som är fäst i väskan där man kan hänga sina nycklar! Och har man inget för att hänga nycklarna....

...så tillkommer ett nyckelband i samma tyg!

Ja det var himla skoj att designa och tillverka denna väskan, och många timmars arbete och kärlek bakom!
Väskan innehåller hårdplats i botten för stabilitet. Handtagen, tyget och karbinhakarna kommer från Panduro Hobby. Mina vävda band kommer från MinaNamnBand.

12 kommentarer:

  1. oj hjälp så¨j*vla snygg den är! kan du inte skriva nått mönster på den här? eller om jag kan köpa det, för herregu vad jag blev kär!

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilket jobb! O den är ju riktigt häftig också.

    SvaraRadera
  3. Denna väskan var supersnygg. Läcker och välgjord med alla detaljer. Det är absolut detaljerna som gör det.

    Jag brukar hålla ett öga på din blogg för det är så många fina saker, men det blir sällan av att kommentera.

    SvaraRadera
  4. Vilket arbete du lagt ner! Jättefin väska med alla praktiska detaljer.

    SvaraRadera
  5. Vansinnigt snygg och praktisk väska! Genomtänkt och genomarbetad i detaljerna, den som får den är lyckligt lottad!

    SvaraRadera
  6. Supersnygg!

    Gott Nytt Kreativt År!

    SvaraRadera
  7. Tack för alla fina kommentarer! Det är jättekul att höra! Varm tack! :-)
    Linn: jag lämnar inte ut mönster på såna dyrgripar förstår du. :-) Men jag kan skapa en till dig, senare i vår. Om du vill köpa en. "Ska bara" göra några fler som folk har beställt.
    Förresten kommer en till väska till bloggen snart - ska bara skriva klart inlägget.

    SvaraRadera
  8. Jättefin väska!
    God fortsättning!
    Mvh Theresa

    SvaraRadera
  9. Åh vad du är duktig! Grymt snygg väska!

    SvaraRadera
  10. Det är underbart att se hur noga du är med detaljerna. Den är otroligt välgjord. Hoppas att väskans nya ägare uppskattar den som den förtjänar :)

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina väskor speciellt den cerise/svarta väskan! Vilket hantverk! Så kul att se!
    OM man någon gång skulle ha råd.. hur mycket tar du får att göra en sådan väska... Mycket vackert hantverk!

    SvaraRadera
  12. Annika: Du får gärna maila mig med frågor om pris och liknande. :-) Tack så mycket!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails