tisdag 11 januari 2011

Lovikkasockar

Jag köpte ett orange Lovikka garn på rea för ett tag sedan och i julhelgen gjorde jag ett par sockar av dem. Värst vad jag har uppdaterat dåligt när det var så längesen jag gjorde dem! Men jag har haft annat att skriva om. Dem var underbara att ha i skorna när det var så kallt ute i julas!

Jag hade ett mönster på lovikkasockar, vilken jag totalt slaktade och gjorde om. Det var bara antal maskor jag ville veta egentligen.
Jag gjorde om dem till nerifrån-och-upp sockar, jag började sticka i tån och foten, sedan skaftet.

Sen avslutade jag med hälen - egentligen väldigt enkelt att spara maskorna på vardera sida (fot samt skaft) och sen bara minska vartannat varv som för tån tills det känns och ser bra ut.

Jag gjorde lite flätmönster i skaftet.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails