tisdag 15 november 2011

Liten tjejtröja

Dagarna bara rusar förbi. Just nu är jag hemma och är lite orörlig av en muskelbristning i överkroppen. Så jag stickar inte så mycket för tillfället. Men jag tänkte visa upp något jag har gjort förut!

En liten barntröja, passande till en 2-årig tjej. 

Notera den lilla knappen vid halsen.
Garnet är melerat i sig själv, i rosa-lila-gult. Det heter Duo, från Järbo garn. 

Jag gjorde den bara på känn sådär, gick inte alls efter mönster. Jag gjorde den från hals och ner.

Jag hade tänkt göra den större än vad den blev, men av nån anledning så blev den mindre. Vad bra då att både jag och sambon känner folk med småbarn så vi kan ge den till en liten tjej i alla fall!
En liten 2-årig tjej fick denna tröjan. Den passade jättebra förutom ärmarna, var osäker på ärmlängden så därför gjorde jag långa muddar. Passar bra att vika upp ärmarna.



Sen vill jag tacka jättemycket för alla fina kommentarer på min Bikupekofta! Det värmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails