torsdag 9 februari 2012

Babymössa i Natur/Beige


I det förra inlägget berättade jag om babyfilten som min sambo ville att jag skulle göra på ett par kvällar. Det jag faktiskt hann med att göra var en liten babymössa som vi redan har gett bort i present. Den passade jättebra och det blev så gulligt!

Det var enkelt:
Jag hade garn och mitt mönster kvar efter en beställning på ett gäng babymössor.
Jag kunde inte göra en lika lång tofs som förra mössan, jag stickade tills garnet tog slut. Men det räcker alldeles utmärkt såhär med.


Garnet heter Sublime. Underbart mjukt och fluffigt, perfekt till baby. Det blir lite struktur i det! Till kanten har jag virkat med lite Vinga (Järbo).

1 kommentar:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails