lördag 16 juni 2012

Slutspurt

Den här veckan har varit intensiv!
Jobbat, jobbat och jobbat lite till.

Samtidigt jobbar jag med ett par beställningar hemma på kvällarna, som jag tänkte bli klar med väldigt snart. En av dem är väskan som jag har hållit på med en länge tid.


Det är slutspurt nu! Jag håller på att sy fast den stickade delen för hand, stygn för stygn kommer jag lite närmare mål. Som bilden visar syr jag runt dragkedjan just nu.
Det kommer bli en riktigt snygg och lyxig väska, det var värt allt letande efter exakt rätt material för rätt känsla.

Det är tidskrävande att göra en sån här väska, och numera känns det som att det får bli till speciella personer jag gör väskor. Jag kommer ju inte kunna få ut mina arbetstimmar jag lägger ner, i betalning precis. Såvida det inte blir så exklusivt märke att jag kan ta många tusenlappar för dem förstås, det vore nåt! Exklusivt märke är det kanske redan, så få som det finns.
Just den här väskan har en familjemedlem beställt.


 Det kom en störtskur med hagel, åska och blixt häromveckan. Vi tog kort och filmade från balkongen, det fullkomligt öste ner så kraftigt som aldrig förr. Skulle man haft den oturen att vara utomhus just då hade man nog fått ont i huvudet. Det är fascinerande hur vädret kan bli så extremt.


Tidigare inlägg om väskan:
Syr för fullt - maj 2012
Börjat sy - maj 2012
Sticka klart den - mars 2012
Flätor - januari 2012
Påbörjad stickning - december 2011
Garnet hemkommet  - oktober 2011
Funkar detta garn? - oktober 2011
Inte som jag tänkte - oktober 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails