söndag 3 juni 2012

Sommarens måste-ha


Tänkte visa vad jag stickar på just nu!  
Som vanligt många järn i elden.

Jag började på ett par halvvantar häromkvällen, utav två halva nystan som har legat o väntat på att få bli nåt. Garnet är Piggelin, ett mjukt babygarn. Underbart härligt till halvvantar till mig, med andra ord.

Hade ju tänkt göra halvvantar av restsnuttar av garn förut, men det blev alldeles för tjockt så det blev inget bra av det. Gjorde en grytlapp istället. Men detta garn hittade jag och det funkar ju mycket bättre.



Här är början på en väst jag stickar.
Hittade ett intressant mönster hos Drops som jag bara måste göra. Jag hade tänkt göra en väst till sommaren av min egen ritning och idé, men det kanske blir lite senare istället. Denna såg ju spännande ut. 

Nu var det så att man kunde antingen välja Drops Lin eller Drops Muskat och eftersom jag gillar att ha bomull på sommaren så valde jag Muskat. Men det gjorde också att kanterna på stickningen rullar ihop sig (det gör det väl inte med lin) så än en gång måste jag lägga till/ändra lite i mönstret.


Jag virkade två varv på ena ärmen/ärmhåla för att se om det blev bättre och det tycker jag absolut! Jämför själv! Så det kommer jag att göra på andra ärmen och på hela framsida/hals på västen också när jag har stickat klart allt. Det kommer bli jättebra.

Jag hade svårt att välja färg, ska jag ta lila eller grönt eller blått eller rostfärgat eller... Tyckte nog i slutändan att blått funkar bäst till många olika färger. Och gillar jag den kan jag alltid göra fler!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg på halvvantarna! Ja man måste ju ha många projekt på gång så att man kan ta det man känner för när det är dax att sticka! :-))

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju bli less på det ena och då plockar man upp det andra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails