måndag 25 juni 2012

Virkad Rubiks Kub


Här är en rolig grej
man kan göra av mini-nystan!





Jag har virkat en Rubiks Kub till sambon att hänga i backspegeln i bilen.
Fördelen är ju om någon i sin närhet är väldigt intresserad av Rubiks Kuber, då blir det ännu roligare. Hitte-på ändå från början, ja, hur svårt kan det va, tänkte jag.

Så här gjorde jag
Jag virkade ihop 6 bitar av vitt, gult,  rött, orange, blått och grönt (eller vilka färger man vill).
Tog 9 fm på varvet och virkade fram och åter tills det blev en fyrkant.
När jag fick ihop bitarna så sydde jag med svart garn två raka linjer så att det bildas 3 lika breda kolumner. Vände på fyrkanten och sydde på samma sätt åt andra hållet.
Sen kollade jag på en Rubiks Kub för att se till att alla sidor stämmer med varandra (väldigt viktigt): jag virkade ihop sidorna med fm i svart garn.

Till sist får man fylla kuben med nåt bra, och fästa trådar för den delen.  
Klart! 


Jag har en till på gång också, dock påpekar folk att jag borde göra en olöst rubiks rub. Ojojoj! Det blir garanterat pilligt.


Red  7/11-2012: 
Den andra kuben är färdig, den är gjord i mininystan av bomull (Candy). Kolla här!

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails