fredag 13 juli 2012

Semesterns garn-inköp!


Vi har varit iväg på semester, ja, till min familj i Ångermanland. Det var härligt! Har tagit fina bilder, men har inte gått igenom dem än. De kanske dyker upp nån dag, vem vet?

Det är alltid intressant att gå in i garnbutiker man inte varit in på länge, eller de man kanske inte varit in i. Vi var in i några på-vägen men där fanns inget som föll mig i smaken. Väl hos min familj, ja, just där finns ingen garnbutik (annat än ICA Nära:s garnhörna). Men 'i stan', där finns en butik och där brukar jag vilja gå in. De har faktiskt garner i den butiken som inte finns här i stan vad jag vet!

Någon gång har jag tänkt att sticka nåt med Kauni garn, så när det fanns i butiken jag passade på.
Det andra garnet med öglor är Alpacka och det har jag inte sett förut! Det blir nog nåt spännande.

Jag hade velat hitta nya änd-stickor strl 4,5 till mina Knit Pro, men de hade inte den storleken. Jag beställde de istället när vi kom hem igen. Bild lånad från 3 stickor.

Jag håller nämligen på med en present till mor, ja, hon har sett och provat plagget så långt som jag kommit. Det är en väst! Jag stickar i strl 4,5, dessvärre har ena stickan blivit skadad (det går hårt till här) så just nu går det inte att fortsätta. Väntar på nya stickorna, så går det bättre då.

Jaha, vad gör man då? Jo man börjar på nåt nytt... Haft en intressant idé i skallen sista veckorna. Bättre med flera projekt än ett!

2 kommentarer:

  1. Fram för Många-projekt-på-gång säger jag bara (som själv har 100 pg). Man kanske skulle starta ett nytt parti nu när man har en så bra slogan? :-)

    SvaraRadera
  2. Sanne: Ja det är ju perfekt slogan!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails