söndag 26 augusti 2012

Senaste nytt


Jag har inte gjort så jättemycket på handarbetsfronten senaste veckorna på sätt o vis. Har haft några trötta veckor.

Bilden visar ett projekt jag har startat upp, detta är nålbindning
Det är andra gången jag gör någonting nålbundet och vad mycket jämnare det är denna gången. Kan bero på mig, kan bero på garnet. Jag vet inte. Det hela började med ett stort nystan vitt ullgarn och tankarna gick åt korg-hållet. Mor nålband en jättevacker korg i somras och det är ju nåt jag skulle vilja prova på också.
Så jag gör en korg.


Idag upptäckte vi att min cykel är borta. Det är ju just snyggt, några månader efter att min moppe blev stulen så tar nån min cykel också.
Tänk inte på att jag också vill ta mig till jobbet på nåt smidigt sätt, nej nej.

Det hände på samma gård här hemma som moppen blev cykeln stulen, och det är inte bara min cykel som finns där. Ändå tar de just min skräpcykel utan värde. Nån som ville hem efter nån fest, kan jag tänka mig.

Om nån hittar en röd damcykel nånstans i Norrköping som är märkt på en inplatsad lapp med mitt namn (K.Lidén) så hojta till!

1 kommentar:

  1. så fin korgen blir!

    trist med cykeln:( jag håller tummarna för att någon hittar den så att du kan få tillbaka den!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails