fredag 14 september 2012

Mössa 2012


Min nya mössa på bild!
Detta är del 1 av det set jag gör med mössa och vantar. 

Jag har inte fäst trådarna än, och vantarna kommer nog snart också. Strukturen i mössan kommer från en bok som heter Stora Boken om Stickning och är samma som i de turkosa halvvantarna.

Jag har en ny hösttröja/jacka som är varmt mörklila och ville ha nåt som  passar till det. Kollade vad jag hade för garn hemma och hittade ett perfekt garn. Det heter Safira och kommer från Permin. 95% ull och 5% silke.

Jag kommer få en del garn över, 
funderar om jag ska göra något mer till detta?
Idéer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails