fredag 22 februari 2013

Vit handväska i tyg + tygpåse

I fredags förra veckan nämnde jag att jag är sugen på att göra en väska utifrån en idé jag fick. Nu kan jag berätta att jag faktiskt redan har gjort en väska, men som present till min kompis! Det kunde jag ju inte säga nåt om då. 
När jag hade gjort den så kände jag att jag vill ha en själv också, därav tog jag fram lite tyg och saker till mig också!


Här kommer väskan som min kompis har fått.
 Jag ska också säga att jag har gjort väskan enbart av material 
som jag hade hemma!

Vit väska med svarta detaljer och reflex.

En vit-svart handväska med korta handtag. På båda utsidor finns en liten ficka för förvaring. Även reflex finns på båda sidor, för man vill ju synas i mörkret! Väskan är väldigt stabil tack vare ett stabilt vliselin/mellanlägg.

Närbild på ficka o reflex

Väskan är ca 31 cm bred och lite lägre i höjden. Den är delvis handsydd.

Väskan stängd resp. öppen.

Fler detaljer är det breda svarta bandet som jag sytt fast i överkant på väskan. Jag visste ju att min kompis ville ha en vit väska med svarta detaljer. Handtagen går att lossa och variera: eller byta handtag ifall dessa blir utslitna!


Insidan av väskan har flera fickor inklusive mobilficka. Nyckelband finns fastsydd på insidan. Det är viktigt att ha koll på nycklarna! Så har jag även sytt ett fristående nyckelband med karbinhake av ett svart skosnöre. En enkel och snygg idé. Den kan man haka fast i väskan då.


Inte nog där, min kompis fick en tygpåse också. 

Lila tygpåse med fågel.
 Påsen är sydd i ett lila tyg med stora fåglar. Den är fodrad med samma innertyg.

Spännen på tygväskan.
 Handtagen är svarta och går att justera till den längd man vill ha, tack vare spännen.


Insidan.

Insidan av tygväskan har lite småfack för mindre saker man möjligen vill ta med sig!
Återigen har jag bara använt mig av material som jag hade hemma för att sy den här påsen. Det är roligt när man hittar allt man behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails