onsdag 6 mars 2013

Kan inte låta bli!

Igårkväll tänkte jag väldigt mycket på en design på en tröja jag vill göra. Det är en idé jag haft ett tag och nu kände jag att det är dax. Garnet jag ska använda är ett rostorange garn med gammal banderoll, på 400 gram. Vinga från Järbo, ett tjock o härligt garn! Älskar när man hittar garn med gamla banderoller, det är så charmigt!
Eftersom jag har 400 gram o inte vill blanda in andra färger blir det en tröja med kortare ärmar.

Det som händer när jag har flera projekt igång med ganska smala garner är att det kliar i fingrarna efter att sticka i ett grövre garn. Det e bara så jag funkar. Då spelar det ingen roll om jag har 1 projekt eller 10 projekt igång: det måste komma fram. Tankarna om det garnet och längtan för se projektet växa fram ur händerna... Vad väntar jag på?

Undrar om jag har lämliga knappar i knapplådan, det borde finnas nåt spännande. Åh vad jag tycker om nya ideer!

Har börjat på ett stickprov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails