söndag 10 mars 2013

Vit babymössa med virkad blomma

Jag har tidigare virkat en grej på prov, ett lite för brett pannband till baby med en blomma. Såg det i min hög med färdiga saker häromdan. Jag tänkte som så att det kan bli en gullig babymössa - som jag kan lägga in på webshoppen




Det blev en varm o härlig mössa med en gullig virkad kant och blomma. Det blev mycket bättre än jag trodde faktiskt! Så jag är helnöjd. Mössan är då vit med en virkad brun kant med blomma.




Material: 
Den vita delen på mössan - 70% Ull superwash, 30% Polyamid.
Den bruna kanten  och blomman - 85% Akryl, 15% Ull.



Köp den här mössan i min webshop

Bild på den virkade blomman

1 kommentar:

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails