onsdag 10 juli 2013

Capes och Blöjbyxor

Här kommer lite saker som jag inte hunnit visa förrän nu. 

Cape eller poncho till baby: 
Jag gick efter ett mönster som finns gratis på Drops. Jag valde att använda Drops ICE (bomull) istället för Eskimo (ull) just för att det skulle bli för varmt med ull. Resultatet blev ju väldigt härligt, det passar jättebra här med detta ullgarn. Väldigt mjukt och härligt. Tyvärr har de tagit bort just det garnet ur sortimentet, vilket är Väldigt Tråkigt, men vad gör man?

En cape/poncho i beige, en i brun och en i ljust gammelrosa


Några tofflor kunde man också göra i mönstret, så här blev dem!

Babytofflor

Jag köpte några mönster på Etsy på 'Diapercovers' eller 'Blöjbyxa' som jag väljer att kalla dem. 
Då jag har fått frågan från några håll om att göra såna så letade jag rätt på mönster och här har jag provat att göra dem! Mönsterna är på engelska men det gick ju bra att luska ut med en liten lista över översatta ord.
Byxorna är alla virkade. Såna plagg används mest till babyfotograferingar.

Två par byxor (i två olika mönster) i beige/ljusbrun samt ljust gammelrosa.


En byxa med tillhörande keps i brunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails