söndag 7 juli 2013

Vackra halvvantar

Jag hade lite restgarner i Drops Delight i underbara färgerna petrol, turkos och lila. Och hade lite restgarn i grått. Kan vara kul att bli av med restgarner ibland och vad gör man av detta? Jo jag slängde ihop halvvantar som blev vackra och fina!


Jag har virkat dem med mitt favoritmönster när det gäller virkning. En blandning mellan fasta maskor och stolpar. Det blev lite som spetsmönter i just detta garn! Väldigt fint.


Närmare bild på mönstret i virkningen.


Här är båda halvvantarna med i bilden, garnet är melerat och det blir lite olika ränder på de två vantarna. Jag tycker mycket om dessa! Fast just nu i 20+ grader så är det lite för varmt att ha dem. Så småningom passar de att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails