onsdag 3 juli 2013

Hur man stickar häl med rundstickor

I förra inlägget så fick jag frågan hur jag gör med hälen när jag stickar med rundstickor.
Jag fick tydligen inte lägga in fler bilder i det inlägget och hoppas det funkar nu så alla tre bilder kommer med. Appar är inte alltid bra.

Förklaring till bilderna:

Man får dela upp de maskor som ska va på hälen på 'en sida' rundstickan. Resten får hänga kvar på en annan del av rundstickan. Eller så kan man lägga de på en tråd. 

När man tar upp m på sidorna så delar jag upp maskorna på två sidor: halva hälen, sidan med nya m och halva ovansidan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails