fredag 2 januari 2015

Årets första grej

Det första nystartade projektet för det nya året är en snabbstickad mössa i våffelmönster och vantar därtill!

Garnet är Andes (drops), det har legat i garnsamlingen o väntat på sin tur. Det är ull och Alpacka.  Skönt att dra på sig en grov, varm vintermössa när vinterns kyla sätter in. Den rost-orange färgen är härlig,   den är till mig som passar i jordnära färger.

Det kommer ett mönster på mössan när jag är klar! Även bättre bilder.

Hela året 2014 har jag varit mammaledig o det har varit jättemysigt att få va med det lilla livet. Handarbets-året har såklart förändrats drastiskt när man får andra prioriteringar. Så det kommer ingen summering på det, men jag ser fram emot nya utmaningar i handarbetet detta år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails