måndag 12 januari 2015

Sticka sjal

För flera år sen köpte jag ett vackert melerat ullgarn på en syfestival från Ölands Ullcentrum. Ett två-trådigt garn som heter "höst".


Jag tänkte på de härvorna när jag blev klar med den rostorange mössan (den har jag inte hunnit fota än). Färgerna passar ihop - det skulle vara snyggt med en sjal i Ölands - garnet! Det skadar ju inte att spana in om de har nåt skoj mönster.

Den här sjalen var så fin i formen och jag beställde mönstret igår.  Förklarade att jag köpte garn förut och då fick jag mönstret på mailen idag! Så snällt av dem!

Annars har jag tänkt göra klart en del grejer som ligger och är nästan klart, nu i början av året. Sen ska jag unna mig en sjal - stickning.  Jag har faktiskt inte stickat nån sjal sådär med mönster och riktigt vackert garn. Det känns extra lyxigt.

Båda bilder är lånade från Ölands Ullcentrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails