onsdag 24 juni 2015

Lite mer barnkläder

Jag har haft symaskinen igång nu igen. Denna gång är det både body och tröja som blev gjorda, i strl 92. 


Kameleontbody
 Först ut bodyn i grönt tyg med kameleonter på! Jättegulligt, tycker jag. Mudden blev i lila, även lila knappar. Kortärmad body den här gången - till sommaren! Jag börjar bli nöjd med bodys när jag syr nu. Fast nu tror jag det inte blir så mycket fler bodys till lillan, hon börjar bli stor.

Lila knappar på raglan.

Man kan prata återbruk för den här turkosa tröjan!

 Framstyckets och ena ärmens blommiga mönster i cerise, orange och vit mot en turkos bakgrund är ett resttyg och det var verkligen det sista jag fick ut av det tyget. Jag gjorde den också kortärmad.


 Det enfärgade turkosa tyget på baksidan och ena ärmen är från en avlagd tröja i min garderob. Så har jag använt orange muddtyg och orange knappar, det var det som var nytt.



Jag gillar det här mönstret på tröja, speciellt för att man har knappar på sidan på tröjan. Det känns enkelt att få till. Det blir flera i samma mönster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails