torsdag 4 juni 2015

Sommarens solhatt till tjejen

Först vill jag säga- en lunginflammation är inget att rekommendera. Nu är jag äntligen på bättringsvägen och har något som jag vill visa.

Jag var nästan färdig med lillans solhatt när jag blev sjuk. Såhär såg den ut då:


Det var bara några varv på skärmen kvar, både varv med fm och varv med sm som ser ut att ligga 'utanpå'. Så under dessa veckor har hatten bara väntat. Nu har jag lyckats göra klart den!


Garn: Egypto Cotton från Schachenmayr.
Virknål nr 3.
Mönster: eget påhitt med tre varv fm /färg. Innan skärmen gjorde jag ett varv stolpar för att trä in ett band. 
Skärmen virkade jag *1v fm, 1v sm* och sticka varven med fasta maskor 'bakom' smygmaskorna, i samma m som sm är virkade i.
För att göra bandet virkade jag en lång kedja lm, 1v fm i lm, därefter virkade jag runt på andra sidan o virkade sm på den sidan.


Gulligt gul och vit-randig sommarhatt! Bandet blev jättegulligt i hatten. Jag hade tänkt mig en virkad blomma på sidan, men det blir för mycket. Räcker så bra med bandet runt hatten och den lilla rosetten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails