måndag 5 oktober 2015

Tre anledningar att sticka tjockt

Mitt lager av garn består till stor del av tjocka garner - jag har tidigare föredragit tjocka garner. Men nu för tiden är min favorit ca 4 mm stickor. Nu har jag hittat tre anledningar att sticka tjockt nu i höst/vinter!
Först ut: Zag Edged Scarf

Man kan bestämma lite själv under stickningens gång hur formen ska bli - rund eller kantig. Och man kan välja vilket garn o tjocklek man vill ha. Passar bra för flera av mina garner.
Urban Bobbie Beanie 
av Dorling Kinderly.

Den här mössan fastnade jag för på en gång. Ett snabbt projekt som verkar kul. Finns i Knitting Magazine, issue 146 (autumn 2015). 17 maskor och 25 rader blir 10 cm. Jag får spana in vad jag har där!


Weekend Wollies
av Dorling Kinderly.

Vilka härliga grova sockar med flätor! Jag vill börja på en gång (om jag inte vore trött). Det här mönstret finns i Knitting Magazine, nummer 147 (oktober 2015).
Stickfasheten ligger på 16 maskor och 25 rader. Nästan som mössan ovanför! Jag får återigen dyka ner i garnlådorna o kolla runt.
Dessa är mina höstfavoriter, vilken eller vilka som blir realitet återstår att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails