söndag 8 november 2015

Vad är det här?

Idag ska vi fira Fars Dag, det är kul att inte bara fira far och svärfar utan att även fira min man på FarsDag. Det känns speciellt!

Nu till dagens dilemma: Jag behöver lite hjälp av just dig som läser detta!

För två år sedan stickade jag ett runt stickprov i dubbelstickning på ett mönster jag hade skapat, "ringar i vattnet". Det var alltså inte igår! Jag hittade åt stickprovet häromdan och tänkte: Vad kan jag använda den här till?


Stickprovet är i dubbelstickning och i alpacka, mjukt o skönt. Mitt favoritmaterial. Men jag har bara en tub och det blev ju stickat i restgarn som nästan tog slut så jag kan inte trolla fram mer i samma färgbad. Det är också både synd o jobbigt att repa upp en dubbelstickning. Stickar jag en till kan det ju bli större eller mindre eftersom man kan ändra stickfastheten med tiden.


Så jag frågar dig, ja precis du som läser, vet du vad det här är? Vad man kan använda en tub till? 
Jag är väldigt tacksam för tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails