lördag 23 januari 2016

En egen Skutte Swoosh

Restgarner är perfekt att använda till att virka små kläder till dockor och nallar - det spelar liksom ingen roll om det blir lite olika nyanser av samma färg och lite olika material. Det blir ju så när man har garnstumpar o rester av olika slag!
Till det här projektet har jag i princip använt upp alla restgarner o snuttar jag hittade i rött. Men vi börjar från början!

Bilden är lånad.

Barn-tvprogrammet Bing på barnkanalen är en stor favorit här hemma. Bing har ett gosedjur vid namn Skutte Swoosh. Lillan har ett gosedjur som liknar Skutte och jag ville ju virka en röd cape som Skutte har - såklart! Så jag virkade en cape och gissa vem som blev jätteglad!

En egen liten skutte.

Jag har bara virkat på frihand så att det passar på just detta gosedjur.

Har även hittat ett virkmönster på Skutte Swoosh på Ravelry som dessutom är gratis. Men vi börjar så här - det kanske räcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails