onsdag 27 juli 2016

Början på sjal

Jag tog en sån fin bild idag på min påbörjade sjal Quicksilver.
Jag har hittat ett fint kontrasterande garn som funkar ihop med de andra två jag hade hemma. Jag är så nöjd! Den här rostbrun-röda garnet jag köpte är Alpakka Silke från Sandnes. Åh så mjukt det är!

En liten sammanfattning
Mönster: Quicksilver
Garn:
* Rostbrunrött Alpakka Silke från Sandnes
* Blågrönt Nornir från Nyansera
* Ljusgrönt Lace från Drops
Känsla: det händer saker i mönstret och är roligt hela tiden! Det är bara att sticka på.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar dom här rätstickade sjalarna som har blivit så populära den senaste tiden! Quicksilver har jag inte sett tidigare, men den är en fin representant för den typen av stickade sjalar:)

    Jag tycker att färgerna du har valt ser ut att passa bra ihop, så resultatet kommer säkert att bli jättefint!

    Minns jag helt fel? eller är detta din första sjal?? I så fall - välkommen till "sjalträsket":D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara gjort nån med jättetjockt garn så det gått fort. Inte riktigt samma sak! Det här är lite spännande!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails