måndag 25 juli 2016

Sjalutmaning 2016

Av titeln förstår man att det här är en av årets utmaningar - jag har nästan aldrig lyckats slutföra en sjalstickning. Jag har dock virkat sjalar, det är enklare på nåt vis. 

Jag har sökt efter sjalmönster på Ravelry den sista tiden, det kanske finns nåt roligare sjalmönster som man kan göra än det jag har tänkt. Då tänker jag att det går lättare!


Quicksilver
Den här har varit i min favorit-lista, jag gillar hur den bryter av i färgerna mellan partierna! Så jag ska sticka en Quicksilver sjal! (Bilden är en skärmdump på mönstret från Ravelry, se länk ovan.)

Garnet jag har är två restgarner, jag vill försöka använda upp så mycket garn som finns hemma som möjligt utan att köpa så mycket nytt. 

Nornir, ett handfärgat garn från Nyansera. Hon färgar inte så mycket länge, och de här nystanen blå-grönt är mig kärt! Det var en specialbeställning, jag fick det uppfärgat i en egen ton! Jag vill göra nåt speciellt med det som är kvar.

Det andra ljusgröna är Lace (Drops). De harmonerar väldigt fint ihop. 

Jag har inget lämpligt garn hemma till mittenpartiet, så det blir lite nytt i alla fall! 


2 kommentarer:

  1. Hej Katarina
    Vill inte vara grumpy,Men det är viktigt att vi känner till upphovsrätten och copyrigth lagar.V kan inte ""låna" bilder och sen lägga upp på privata forum,blog,etc.Gör en klickbar länk till projektet Då kan intresserade se vad du menar

    Hälsningar Margaretha aka surbulle på Ravelry

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej Margartha. Jag har en länk precis under bilden. Jag kunde inte koppla en länk till bilden tyvärr. Men visst är det så!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails