tisdag 25 oktober 2016

Premiär för vuxenplagg

Nån gång i månaden kommer ett inlägg på vad jag sytt den senaste tiden. Det är så himla kul att sy! Resultatet blir bra och uppskattat.


En regnig helg har resulterat i innefotografering med hjälp av mannen.

Jag hittade ett sånt härligt stickat jacqurad tyg som stuvbit och tänkte att det kan bli nåt till mig! Tyget är i petrol med prickar på. Så snyggt! Jag har nån tidning med mönster även till vuxna och där fanns en enkel t-shirt modell som tyget faktiskt skulle räcka till!


Förutom det prickiga tyget fick jag lägga till lite muddtyg så att det skulle räcka. Jag förlängde ärmarna lite, gjorde slut på hela stuvbiten. Jag är så himla nöjd, den är så mjuk o gosig. Passar nu när det börjar bli kallare.

Jag har även sytt vuxenmössor. En ut-o-spring-mössa till min man och en mössa med drakar på till mig. Allt är stuvbitar.



Till sist en klänning i strl 104 som är lite stor just nu. En stuvbit med katter och hundar. Motiven satt åt fel håll om man tänker på trådraken, så kan det bli när man beställer på nätet. Men jag har sytt åt "fel" håll så motiven hamnar rätt. Det får hålla så länge det håller, helt enkelt. Det är ju inte hela världen om den blir utsliten tills den blir för liten heller!

Jag har fortfarande inte kommit till kökssoffedynan som jag planerar att sy, men jag jobbar mig neråt i syhögen! Tycker dock att den växer mer än sjunker, jag har alltid en massa ideer som jag bara "måste" kolla hur det blir.

1 kommentar:

  1. Snyggt!! Din t-shirt ser så himla snygg ut på dig! Och dotterns klänning är jättesöt!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails