onsdag 21 juni 2017

En massa leggings

Har man nån liten stuvbit eller tygbit över och funderar vad man ska sy av det så har jag svaret - korta leggings till barn. Det behövs så lite tyg till det och det är bra till sommaren! De man köper är ofta 3/4 längd men här krävs det lite kortare. Så nu har vi sparat lite pengar av att använda mina rester av stuvbitarna!

Tre korta leggings, som genast gick till användning. 



Under maj provade jag att sy leggings i funktionsmaterial till barn, en lång o en kort. Det tog ett tag innan jag fick till det bra, eller åtminstone hyfsat bra. Funktionsmaterial funkar väldigt bra på dottern, men finns sällan kläder i funktionsmaterial till små barn. Jag har inte hunnit ta kort förrän nu då de används flitigt i värmen.
Utöver detta har jag inte sytt så mycket den sista tiden, nåt till plagg som inte hamnat på bild än. Har bara blivit leggings, ja, det är ju lite behovsstyrt!

1 kommentar:

  1. Den här sommaren har ju "alla" leggins. Men det är ju jättebekvämt att ha på sig, och skönt att ha på sig när det är varmt ute.

    Du är verkligen duktig på att sy!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails