torsdag 1 juni 2017

Uppdatering

Det har blivit lite mindre uppdatering på bloggen än vanligt på några veckor. Det beror på att jag har börjat arbetsträna och det är tufft. Förhoppningsvis släpper det när jag varit där ett tag till, det är ju alltid tungt i början.



Jag hade lite problem med min Avery tröja, som inte blev bra i raglanen. Man skulle minska rakt och det såg konstigt ut.

Så jag repade upp och har stickat om den biten. Först rak raglan, sen har jag bara minskat på fram- och baksticket och inget på ärmarna. Då på varje varv istället för varannan så att antalet minskade maskor är detsamma. Då blir det en vridning på raglanen som man ser på sweatshirt. Det blev ju så mycket bättre! Nu är det en miljon trådar att fästa. Det kommer synas så väl och jag behöver ta det nån dag då jag är piggare. 



Jag har börjat på en barnklänning som är tänkt användas denna sommar så det är hög tid att få till den här också. Jag chansade lite med färgerna och det ser fint ut ihop. Annorlunda men gulligt!

2 kommentarer:

  1. Så fin raglanen blev till slut! Väl värt allt arbete som du har lagt ner på att få den så fin!

    En barnklänning låter som ett ganska stort projekt. Med ett fint spetsmönster (ser ut som old shale eller någon variant på det) kommer den antagligen att bli jättegullig när den är klar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är ett stort projekt så jag hoppas jag blir klar i sommar! :-)

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails