lördag 28 oktober 2017

Halstub/ regnbåge

När man stickat/virkat klart nåt och har restgarn kvar så passar det ibland väldigt bra med ett litet mindre projekt av resterna "när man ändå har allt framme" så att säga. 


Regnbågshalstub stickad av DesignKatrina.se

Den här blev till när jag virkade klart regnbågsfilten-som-blev-en-sittdyna. Som en parantes: jag ska sy en baksida till den så den är inte helt klar än. Bara färdigvirkad för att nu hamna i Sy-Högen. Men jag tänkte när jag ändå har garn framme så passar det att sticka en regnbågshalstub till dottern. Färgglatt är perfekt. 

Garnresterna är merinoull i bl.a. Mira från Järbo Garn. Stickor nr 4 mm och så drog jag till med 92 maskor. Enkel ribbstickning på *2r 2a* hela vägen! Det jag tänkte på var att både uppläggning och avmaskning skulle göras elastisk. Ingen gillar när det stramar och en halstub ska speciellt inte göra det!

Regnbågshalstub stickad av DesignKatrina.se


Hade kunnat gjort några mindre varv per färg, men nu kan man å andra sidan dra upp den över ansiktet kalla mornar eller vika den dubbel! Den funkar också till gosedjur, för att klä ut sig och så vidare!

1 kommentar:

  1. Gosedjuret kan verkligen bära upp cowlen:D

    En lång halstub är ett bra sätt att hålla sig varm på när det är kallt ute. Att den är söt gör ju att den också används:)

    Allt som minskar högen av restgarner är bra!

    Det skall bli spännande att se hur regnbågsfilten ser ut - både på fram- och baksidan. Jag har sett den dyka upp lite då och då i ditt instagramflöde så den har ju uppenbarligen växt i omgångar:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails