fredag 11 maj 2018

Back to basic

Jag har känt mig hyfsat oinspirerad i nån månad nu. Ja, jag stickar, men glädjen infinner sig inte riktigt. Det är väl känslan överlag egentligen + en envis förkylning i kroppen. Det tar väl ett tag att hitta ny energi. Så bloggen blir lite lidande just nu.  



Jag har börjat på nåt nytt, lite för att hitta glädjen igen. Då gick jag tillbaka till en kofta som jag haft i min projekt-kö i några år och som jag haft svårt att släppa tanken på. Den har så vacker men enkel rygg, jag tycker om vackra ryggpartier. Allt för att boosta upp. Till detta mönster använder jag garnet Silke Tweed från Magasin Duett. Det är kul att sticka med ett garn därifrån, när jag hört så mycket bra om deras garner väldigt länge. Jag gick tillbaka till min absoluta favorit bland färger, grönt! Jag passar i jordfärger, nu blir det gräsgrönt!



Jag har börjat och det blir så vackert! Regnbågsfilten växer också, sakta, är inne på färg 3 av 14.

2 kommentarer:

  1. Vad gillar du SilkeTweeden? Jag tycker det är ett underbart garn! något stumt att sticka med, men så skönt att bära, även nära kroppen utan att det kliar:)

    Det är roligt att läsa vad folk gillar när de bestämmer sig för att sticka ett visst mönster. Det finns så mycket att välja mellan nuförtiden, och ibland är det bara detaljer som skiljer mönstren åt.

    Hoppas att stickglädjen går uppåt igen, och att du tillfrisknar från din förkylning:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite stumt att sticka med, på nåt sätt längtar jag till slätstickningen så det flyter bättre! Men jag gillar garnet samtidigt! Så mjukt!

      Radera

Jag blir jätteglad för alla kommentarer!

För frågor, skicka ett mail till mig, den finner du under menyn/kontakt. Tack så mycket för visad hänsyn!

Välkommen åter!

Related Posts with Thumbnails